"Azt hiszed, házat építettél, s pályád büszke ormairól elégedetten szemlélheted a világot? Nem tudod, hogy örökké vándor maradsz, s minden, amit csinálsz, az úton haladó vándor mozdulata? Örökké városok, házak, célok, életkorok és változások között haladsz... Tudjad ezt, mikor terveket szövögetsz. Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás. Nem helyzetekben élsz, hanem útközben."
(Márai Sándor)

visited 15 states (6.66%)
Create your own visited map of The World or try another Douwe Osinga project

július 11, 2007

Argentína szépít

Kalandos volt az idejutás, menet közben kellett módosítanunk az útitervünkön. Cordoba után két nemzeti parkot is meg szerettünk volna látogatni, mielőtt Saltába érkezünk. Hát ebből nem lett semmi! Cordobában felszálltunk az éjszakai buszra, amivel másnap reggel 8-ra értünk San Juanba. Ott próbáltuk kideríteni, hogy mennyiből tudjuk kihozni ezt a két kis kirándulást – kiderült, hogy csak nagyon sokból. Vagy talán kevesebből, ha a 2 nap helyett minimum 4-et szánunk rá... Szóval osztottunk, szoroztunk és arra jutottunk, hogy nem ér ez nekünk ennyit. Úgyhogy inkább vettünk gyorsan buszjegyet még aznap estére Saltába, a következő célpontunkba, sok száz kilométerre északra. Ismét egy buszon töltött éjszaka következett. Másnap du. 2-re érkeztünk meg – csak hát már a buszon kitaláltuk, hogy tulajdonképpen Salta sem érdekel bennünket annyira… Szóval, ahogy megérkeztünk, felpattantunk egy még északabbra levő kis faluba, Humahuacába (e: umauaka) tartó buszra, ahová este 9-kor már meg is érkeztünk… Találtunk egy helyes kis szállást, megvacsiztunk egy hangulatos kis családi étteremben, majd másnap reggel 10-ig aludtunk. Rendesen ki voltunk purcanva a 3 napos ide-oda utazgatás után…

De nem csak ez a 3 nap tett be, egyfajta fásultság vett rajtunk erőt. Megfejtettük az okát: mióta megérkeztünk Argentínába, rendesen nyomtuk, hogy a tervek szerint haladjunk. Sehol sem álltunk meg 1-2 napnál hosszabb időre, és akkor is egyfolytában mászkálgattunk, kirándultunk stb. Mondjuk az elmúlt lassan 9 hónap során is végig ezt csináltuk, de olyan klassz helyeken jártunk, hogy az újabb és újabb élmények elnyomtak bennünk a fáradtságot. Viszont Argentína, akármilyen szép is, valahogy nem adott olyan sokat, mint az eddigi országok, nem annyira jellegzetes, nem annyira inspiráló. Szóval győzött a fáradtság! (A nem inspiráló helyek közé még véletlenül sem sorolnánk az ország délnyugati részén található gleccsereket, Buenos Airest és az Iguazú-vízesést! Az mindednképpen az ország mellett szól, hogy egyáltalán nem szezonban voltunk itt, emiatt sokszor volt rossz idő, és emiatt nem tudtuk meglátogatni a Tűzföldet és a chilei határnál húzódó Tóvidéket sem, amik pedig az ország legnagyobb látványosságai közé számítanak.)

Szóval elhatároztuk, hogy megállunk egy pár napra, és kivesszük az "éves szabinkat"! :)) A legjobb helyet választottuk erre! Argentína észak-keleti csücske teljesen más, mint az ország többi része, egyszerűen meseszép! Humahuaca városka utcáját róva, meg is állapítottuk, hogy négy hét után végre megérkeztünk Dél-Amerikába! Pont olyan, amilyennek akartunk: hangulatos, poros, színes, indián arcokkal teli… Szóval itt asszem végre megkaptuk, amiért jöttünk! újra feltöltődtünk, hogy ugyanazzal a lelkesedéssel tudjuk folytatni a világjárást, mint eddig! :))

Sokszor az útikönyvünk által szépnek vagy elragadónak tartott városokban semmi szépséget vagy bájt nem tudunk felfedezni. Most azonban megegyezett a véleményünk az LP írójával: a színes hegyek körbefogta hosszanti völgy és a benne megbújó falvak, köztük a szállásadó településünk, Humahuaca, tényleg elbűvölő, amik között kóborolva naponta új csodákat felfedezhetsz fel.

A kirándulások és a képek:

Az első néhány napban csak Humahuacában és a környékén barangoltunk, szoktuk a magasságot (2936m). A város középső fele szép rendezett, a külső kerületek már porosabb jellegűek. Egyik délután elnéztünk a Fehér Szikla (Pena Blanca) nevű kilátóhoz.

Klikk: Térkép Képtár

Elkirándultunk a szomszédos kis faluba, Uquiába, aminek a büszkesége egy nagyon szép kis 17. századi templom, és a falu határában levő Kisasszonyok-völgye (Quebrada Las Señoritas) nevű hely, ahol lenyűgöző vörös homokkő sziklaképződményeket csodálhattunk meg.

Meglátogattuk az egyik, 50km-re, egy mely völgyben fekvő festői kis falut, Iruyát (2730m) - már maga a kétszer 3 órás út megérte! Sajnos olyan képet, mint a képeslapon volt, nem sikerült csinálnunk! :)

Az utolsó kirándulásunk célpontja egy, az Humahuacához hasonló kicsit turistás, de rendezett Tilcara volt. A varosban egy nagyon jó régészeti kiállítást néztünk meg az indián kultúrákról, majd felmásztunk a város határában fekvő, a Colombus előtti időkből származó erődítményhez (El Pucara). Az erődöt elég jól helyreállítottak, de azért elkelt hozzá némi képzelőerő. Sokkal jobban lenyűgöztek minket a romok között a kaktuszok és a kilátás.

Az erőd tövében egy kis elkerített részen néhány szelíd lámát és egy agresszív guanakót fényképezhettünk. A lámák háziasított állatok, amíg a guanakók védettek és vadon élnek. A guanakó majd szétszedte a kerítést, ha közel mentünk, és az sem hatotta meg, hogy szedtem neki egy kis füvet - hálából ezután füves nyállal köpött le. :))

Tilcarából taxival mentünk a szomszédos Maimara faluba, amelynek temetője és a falu mögötti, festőpalettára emlékeztető sziklafal képezi a helyi látványosságot.