"Azt hiszed, házat építettél, s pályád büszke ormairól elégedetten szemlélheted a világot? Nem tudod, hogy örökké vándor maradsz, s minden, amit csinálsz, az úton haladó vándor mozdulata? Örökké városok, házak, célok, életkorok és változások között haladsz... Tudjad ezt, mikor terveket szövögetsz. Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás. Nem helyzetekben élsz, hanem útközben."
(Márai Sándor)



visited 15 states (6.66%)
Create your own visited map of The World or try another Douwe Osinga project

október 20, 2006

Pushkarban

Zsuzsa meg mindig gyengelkedik. Nagyon kellemes a szallasunk, gyogyitoereju. Delutan lepihentem, elaludtam. Labiek elmentek a varosba. Parora mulva felkeltem s egyedul indultam el egy felfedezo utra. Celom kettos volt. Egyreszt megtalalni a Brahma templomot - a vilagon csak parat szenteltek neki - , masreszt kijutni a varoson kivul, sivatagosodast latni, ultetvenyeket felfedezni. Kicsi a varos, konnyen tavolodtam tole. Miutan atvergodtem a hatarban fekvo szemethalmokon, szettereltem a rajta turo malacokat, szemetet valogato kutyakat es teheneket, megjelent elottem az elso homok dune. Tetejet redosse gyurte a szel. Labam alatt helyenkent elotunt az aszfalt a homok alol. Egyfajta laposan elnyulo pafranyhoz hasonlo levelu fak szegelyeztek utamat. Nehol a homokba asott rudakra feszitett kek ponyva anyag adja az arnyekot a kaszton kivulieknek. Ha igy gyalogolnek heteken keresztul nyugat fele, atkelnek a Thar sivatagon es elernem a pakisztan hatart. De nem most! Visszafordultam. Aranylag konnyen elnavigaltam magam a Brahma templomhoz.Erodszeru feher epulet. Tetejebol tuz piros sikhara no az egek fele. Ez a szentely.
Nem mentem be. Nem akartam megkuzdeni az utonallokkal. A piacra siettem, hol megvettem Zsunak a banant, amit kert. Vizet vettem magamhoz es visszaindultam Hill View hotelunkbe. Otthon Labi az agyamba szunyokalt, Moncs a pda-n irt, Zsu orult mindnyajunknak. Meg parora es indulhatunk fel a hegyre naplementet elvezni. Vizforralassal, elmenycserevel, mokus etetessel toltottuk ki ezt az idot. Felora alatt felertunk a szallas mogott emelkedo Gellert hegy magassagu hegyre. A nap nem akart narancssargaba fordulni es hamar eltunt a szurke horizonton. Most pedig paroraval kesobb a to melletti etteremben ulunk. A tobbiek a szokasos menta teajuk mellett beszelgetnek en mango lassit kortyolgatok. Dengue laz hir megnyugtato az india The Times-ban. Franciak a szomszed asztalnal... A fatyolosodo kontakt lencsem kivan most Jo ejszakat mindenkinek!


DSC_4958

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Zsunak mi baja? Csak nem sok banános lassit fogyasztott?:))

Buszon nem volt most vállra fejet hajtó öreg hindu, meg gyereket tisztába tevő anyuka?:)

Tobe

Névtelen írta...

Télleg mi bajaaa? Es mar jobban van???

Jo hogy nem vagytok/vagyunk most otthon, ezt kukkantsatok meg:

http://www.kuruc.info/reszletes.asp?MainID=1&HirID=6651

Nora

Névtelen írta...

http://index.hu/gal/?dir=0610/belfold/okt23_5/

Egy kep a mai tortenesekrol Bp-n.
Csak a nosztalgia miatt (sponsored by T-Com) :)))

Laca