"Azt hiszed, házat építettél, s pályád büszke ormairól elégedetten szemlélheted a világot? Nem tudod, hogy örökké vándor maradsz, s minden, amit csinálsz, az úton haladó vándor mozdulata? Örökké városok, házak, célok, életkorok és változások között haladsz... Tudjad ezt, mikor terveket szövögetsz. Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás. Nem helyzetekben élsz, hanem útközben."
(Márai Sándor)



visited 15 states (6.66%)
Create your own visited map of The World or try another Douwe Osinga project

március 12, 2007

50 oras buszut (Indonezia, Jakarta fele)

A kuala lumpuri varos (nem) nezes utan indultunk tovabb Melakka fele, hogy 1 nap utan induljunk is tovabb immaron Indoneziaba komppal. A varos megerkezesunkkor megijesztett engem a nagy bevasarlo kozpontjaival, de a regi varosresz nem volt rossz, sikerult belefutnunk a helyi Chinatownban egy masnapi tancfesztival foprobajaba, ahol helyi, 30-tol 65 eves kinai nok probaltak - indiai tancot!!! Orom volt latni a lelkesedest, botladozast, komolysagot.

Es akkor eljott a masnap, a nap, amikor elkezdodik indonez kalandunk. Nem gondoltam, hogy ez lesz eletem leghosszabb osszefuggo utazasa... Rajottunk, hogy 2,5 hetbe nem fer bele Szumatra, Java, Bali reszletesen, valamint Sulawesi erintolegesen. Mivel volt a foldrenges halottakkal, meg egyebkent is Szumatra tunt az egyik legkihagyhatobbnak, ezert ugy dontottunk, hogy Szumatran csak atutazunk. Nos, erdemes egy pillantast vetni a terkepre, hogy mekkora is Szumatra. Quuurva nagy, es igy utolag, eleg keves rajta az ut.

Az utunk reszletesen:

Komp: 3,5 ora + 1 ora varakozas (majd megerkezes Dumaiba, ami olyannyira porfeszek, hogy csak na, Macska ujjongott, hogy vegre megint India erzese van/lehet)
Dumai: 4 ora varakozas (kozben buszjegy beszerzes, ahol valaszthattunk, hogy a 32 oras (kozvetlen, Super Exclusive), vagy a 48!! oras buszutat valasztjuk. Nagyvonaluan a rovid 32 orasat valasztottuk. :) (akkor meg nem sejtettuk...) Varakozas kozben befutott a kajaldba mellenk egy helyi (marmint indonez) faszi, aki biciklivel jarja be az orszagot. Mutatta a naplojat, 7000 km korul jart.
Buszut
Elso nap 17:15 - Elindult a busz, mar az elejen megismerkedtunk az indonez kozlekedes erdekessegeivel, errol majd a blogban olvashattok kesobb)Masodik nap 06:09 - Megallas utan kozlik (Padangban, ahol a foldrenges volt es eppen ezert el akartuk kerulni. Persze foldrengesnek semmi nyoma, az elet folyik, mintha mi sem tortent volna), hogy szalljunk le, masik buszra kell atszallnunk, ami reggel 9-kor indul. Hogy mi???
Masodik nap 09:10 - elkezdnenek gyulni a helyiek a 09:00-as buszhoz. 09:25 korul el is indultunk. Ezt nevezik erre gumiidonek. A buszon jo azsiai szokas szerint szetfagyasztanak minket a legkondival.
Masodik nap 11:30 - ujabb megallas, ujabb kozles (mutogatas, indonez nyelvlecke), hogy szalljunk le, at kell szallnunk masik buszra. Aaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Ezuttal gyorsan indul a valtas busz, nem is fagyasztanak szet. Kora delutan kezd bennunk tudatosulni, hogy Dumaiban bizony jol atvertek minket, nincs is semmi 32 oras expressz jarat, ez bizony a 48 oras lesz. Es az ut nem azert annyi, mert a sofor nyugodtan, lassan 'csorog' lefele a szigeten. Nyomja bizony neki rendesen, es mintha lemaradast akarna behozni, alig all meg! A legrosszabb: delutan 14:46 utan 22:valamikor alltunk meg legkozelebb. Viszont, ezen a buszon lehetett hasznalni a wc-t, ami guggolos, es sajnos, sajnos egy ido utan elkezdett illatozni. Eleg kemenyen. (Plusz az oblitoviz kilotyogni a tartalybol a kanyaroknal ;)
tukorradial
Harmadik nap reggel: gyonyoru napfelkelte a paras rizsfoldek felett, de megis, valahogy nincs kedvem elovenni a fenykepezot. A megallasnal mar kinunkba rohogunk, hogy ki kellene hasznalni a busz oldalara felfestett felitrat szerint alapbol jaro kareoket. Mar unjunk a megallokban levo ugyonolyan fajta curryket, chipseket, lepenyeket, es meg mindig van hatra 8 ora! Mar CSAK 8 ora. (Viccesen hangzik!)
A reggeli megallo meglepetese, illetve inkabb erthetetlensege, hogy amikor at akartunk kelni az uton a buszmegallotol az attelenes oldalra, akkor a megaloban posztolo rendor elkezd iszonyatosan futyulni. Szukseg volt ra, hiszen mar 5 meterre alltunk tole. Eloszor csak azt hittuk rendes, es figyelmeztetni akar, hogy vigyazzunk a forgalmas uttesten. Kosz, de ismerjuk, nem lesz gond. Ahogy megyunk tovabb, csak folytatja. Most meg mi bajod van??? Kozli, hogy nem mehetunk at. Megint csak: Hogy mi??? Felbosszantva, de beletorodtunk, volt nala pisztoly.
Vegul megerkezunk, kompozunk, majd Javan egy rovid 2 + 1,5 + 2 ora ut utan (es meglepve nezve, hogy a 2 sziget mennyire mas kinezetben, fejlettsegben) megerkeztunk Jakartaba, ahol gyorsan sikerult talalnunk szallast, es a hosszu faradalmakat, koszt lemosva 2 sorrel belolrol is apolva magunkat nyugovora tertunk. A buszuton 5-bol harmunknak jol be is dagadt a bokank. 'Roviden' ennyi.

*******

Kocso fenti irasahoz meg annyit tennek hozza, hogy Norbi korabban rakerdezett a legekre. Igazabol nincsenek, mindennelo elvagyunk, valami jobban tetszik, valami kevesbe. De azert ket leg is szuletett ezen a harom napon: ugyebar a leghosszabb osszefuggo buszut - 50 ora, illetve itt ittam a legrosszabb es legdragabb kavet az ut alatt. Iszonyat cukros leben negyed kaveskanal orolt kave... Nyitott vagyok minden ujra, de ez mar tul volt az (izles)hataron. ;)

a GT legrosszabb kaveja

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Üdvözlünk benneteket az 50 óra felett buszozók társaságában. :o)
(Új Delhi-Kathmandu: 72 óra)
(mármint a 28 órás menetidô helyett)