"Azt hiszed, házat építettél, s pályád büszke ormairól elégedetten szemlélheted a világot? Nem tudod, hogy örökké vándor maradsz, s minden, amit csinálsz, az úton haladó vándor mozdulata? Örökké városok, házak, célok, életkorok és változások között haladsz... Tudjad ezt, mikor terveket szövögetsz. Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás. Nem helyzetekben élsz, hanem útközben."
(Márai Sándor)



visited 15 states (6.66%)
Create your own visited map of The World or try another Douwe Osinga project

március 08, 2007

Malaj gasztroelmenyek

Malaj Szeretek enni es nagyon szeretem az azsiai konyhat. Kulonosen a thai jott be. Hal'itennek a malaj nem all messze tole, jol jott nekik az indiai behatas. Ime a 3 legmeglepobb malaj elmenyem. (Hangsulyoznam, hogy legkulonosebb. Nem feltetlenul a legjobb, de nem is a legrosszabb.)

1. Cameron Highland, egy indiai etterem. Tandori csirket kertem, es jo indiai szokas szerint a bananlevelre pakolnak meg 3 fele szoszt, amit a foetel mellett elcsipegethetsz (persze kezzel, mert ugy illik). Nos, az egyik szosz okozta meglepetest. A szep sotetzold, spenotos szosz. Mar teljesen raporogtem, hogy spenot, amikor szamba veve valami teljesen nem odaillo iz jott. Menta... Ok, csip is, az rendben, de spenot+menta, na ilyet meg nem ettem. 10-15 mp utan (meg a tobbiek kostolasa utan) fogtam fel, fogadtam el, hogy a szemem megcsalt. Ebben semmi spenot nincs, ez csak egy sima chilis mentaszosz.

2. Taman Negara, a dzsungel kozepen, egy konzerv: Neveztesen valami csirke (talan biriyan) curry konzerv fott krumplival (a 40 dekas). Mar a boltban megragadtak a figyelmemet a curry konzervek. Nem is gondoltam volna, hogy currybol is lehet keszetel konzervet csinalni. De jo otlet, el kell ismerni. A faraszto elso napi dzsungeltura vegen, mintegy jutalomkent jojjon a currykonzerv, gondoltam. Felbontas utan elso latvany, a fel centis olajreteg. Hmm. Mi lehet alatta? Sikerult megtalalni az egyben megfott krumplit (normal fott krumpli), viszont ami a csirket, a hust illeti, az otthoni konzervek utan, jott a melepetes. Ebben normalis, tokeletesen beazonosithato csirketestreszek voltak. Egy darab a hatbol, egy darab a nyakbol, egy darab szarny es egy darabka comb. Viszont, ami miatt felkerultek a listara, az az, hogy mindegyik darab a testresz teljes csontozataval szerepelt a konzervben. Osszessegeben a konzerven alig lehetett erezni, hogy nem frissen keszult etelt eszik az ember, finom volt.

3. Egy utcai kajalda valahol Melakaban: a lista egyeduli tagja, ahol mar a rendeleskor sejtettem/tudtam, hogy mit is kerek, de annyira hihetetlennek tunt a parositas, hogy muszaj volt kiprobalni. Articsokas pacal curryimartasban. (Nem volt persze igy kiirva, meg nem is ertettuk volna.) A szosz az nem is az itteni currykhez hasonlitott, hanem inkabb az otthon megszoktt sarga alapcurryhez, a pacal az pacal (nem volt agyonfozve) es meg belefozve egesz articsoka szivek. A vegeredmeny meglepetesre egy teljesen elfogadhato etel (azert nem fogom minden nap kovetelni, de jo.) Kiprobalasra pacalt szeretoknek azert batran ajanlom.

Nincsenek megjegyzések: