"Azt hiszed, házat építettél, s pályád büszke ormairól elégedetten szemlélheted a világot? Nem tudod, hogy örökké vándor maradsz, s minden, amit csinálsz, az úton haladó vándor mozdulata? Örökké városok, házak, célok, életkorok és változások között haladsz... Tudjad ezt, mikor terveket szövögetsz. Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás. Nem helyzetekben élsz, hanem útközben."
(Márai Sándor)



visited 15 states (6.66%)
Create your own visited map of The World or try another Douwe Osinga project

március 27, 2007

Gumiido 2.

Korabban ott fejezodott be az elso gumiidos tortenet, hogy Jakartaban nagy nehezen megvettuk a repulojegyeket a Bali-Jakarta, Jakarta-Batam (~Singapore) utvonalra. Ez a bejegyzes pedig a repules gyonyoreirol szol majd! J

A repulest megelozo napon, ejjel 11 korul ertunk a Kuta beach-en kinezett szallasunkra. Termeszetesen a legolcsobbak egyiket neztuk ki, de ennyi penzert azert jobbra szamitottunk - a szobak dobogosak lettek az altalunk rendezett "Legmocskosabb Szallok" haziversenyen.

Kb. 4 ora alvas utan reggel f4 korul keltunk. A Bali-Jakarta jegy reggel 6:05-re szolt, es a jegyre itt is ra van irva, hogy egy oraval az indulas elott kint kell lenni a repteren. Ezt meg felul is multuk, mert mar f5-kor a bejaratnal toporogtunk. Tenyleg csak toporogtunk, mert a repter meg zarva volt, az orok csak a dolgozokat engedtek be!

Leultunk, vartunk. Gyanus volt, hogy a monitorokon nem talaltuk a jaratunkat, de turelmesek voltunk. Fel ora elteltevel kinunkban mar megmutattuk a jegyet az oroknek, hogy ugye jo helyen vagyunk, a Kuta Beach repter ugyanaz, mint a denpasari repter? Az orok bologattak, hogy ezek a jegyek ide szolnak, csak meg nem mehetunk be. Megneztuk az LP-ben is, Balin tenyleg csak egy repter van. OK, egy para kilove.

Fel 6 fele mar elkezdtunk komolyan gyanakodni, hogy mi nem fogunk 6-kor innen elrepulni. Ekkorra mar reg be kellett volna csekkolnunk, sot a gepen kellett volna ulnunk! 6:10 fele vettem eszre, hogy mar nem csak kosztumosok es kituzosok szallingoznak befele, hanem egy-egy borondos is – nna, ezek jol nem szoltak a kint varakozoknak, hogy lehet menni!

Bemegyunk, rohanunk a becsekkolos pulthoz. A jegyunk a Mandala legitarsasag gepere szolnak, de a csaj kozli, hogy sajnalja, de a jaratunkat toroltek, hat nem adtunk meg ertesitesi telefonszamot?! Amugy megadtunk, de nem hivtak - nincs mar eronk vitatkozni sem. Megker, hogy faradjunk a Mandala irodaba, o nem tud tobbet segiteni.

Az irodaban elpanaszoljuk, hogy nincs jaratunk, de csatlakozasunk van Jakartaban, sietnenk. Az egyik fazon megnezi a jegyunket, elkeri az utleveleket is, terul fordul, es visszajon 4 beszallokartyaval a Batavia tarsasag 8 oras gepere. Ooo, megiscsak mukodik itt nehany dolog!

A 246 millios orszag 17 508 szigetbol all, amibol 6000
lakott. A szigetek osszterulete 1,9 millio negyzetkilometer, tobb mint ot
Nemetorszagnyi hatalmas teruleten szetszorva. Ezek utan nem meglepo, hogy a
legikozlekedes itt fontos szerepet jatszik: az orszagban 668 repuloter van,
amibol 161 le is van betonozva.

It
t is jelen vannak az olcso belfoldi legitarsasogok, bar a biztonsagi kovetelmenyek messze nem olyan szigoruak, mint otthon, Europaban, itt a gepeken es a szemelyzeten sporolnak... Az Adam Air-nek van az egyik legrosszabb statisztikaja, de az indonez Kozlekedesi Miniszterim felmerese szerint, a tobbi legitarsasag sem sokkal jobb naluk. A megvizsgalt 20 szallitmanyozo es utaztato legitarsasagbol 7 csak a minimalis biztonsagi kovetelmenyeknek felelt meg, de a maradek 13 (koztuk a nemzeti legitarsasag, a Garuda) is csak a kozepes szinten teljesiteti a repulesbiztonsagi eloirasokat.

Az also kategoriaba kerult tarsasagok 3 honapot kaptak a sztenderdjeik javitasara, ha ez nem tortenik meg, visszavonjak az engedelyuket.


A Mandala a kozepesen biztonsagos kategoriaba tartozik, a Batavia, amire jegyet kaptunk, az also kategoriaba. Nem orultunk, de legalabb nem AdamAir! A jegyvetelnel fontos szempont volt, hogy lehetoleg ne, vagy minel kevesebbet repuljunk az AdamAirrel. A kinezett Bali-Jakarta jaratra csak negy hely volt, amit Kocso nem is bant, mert igy egy ket oraval kesobbi jarattal utazhatott.

A repules kellemes, esemeny nelkul erkezunk meg Jakartaba. Tranzitot csak nehany tarsasag kinal, a mieink nem, tehat csomagfelvetel, ujra kifzetjuk a repteri illeteket, atporoszkalunk az indulasra. Ket es fel ora mulva indul csak a gep, hat varunk. Vagy ket ora mulva megerkezik Kocso is, egyutt megyunk at a beszallasra. Mindenki kap egy tesztalevest, mint kajat, 'sajnos' csirkes, igy nekem harom is jut. J Varunk. Neha a hangosbemondoban mondanak valamit, de nem ertjuk mi az. Vegul 1,5 oras(!) kesessel megkezdhetjuk vegre a beszallast.


Monccsal a szarny folott kaptunk helyet, nem latunk semmit, de legalabb biztonsagos. Gondolom az atlagos 0,001% helyett 0,0015% az eletbenmaradasi eselyunk lezuhanas eseten - biztato! ;)) Az utazas sima, egyedul a leszallasnal korrigal egy hatalmasat a pilota: mar kint vannak a fekszarnyak es a kerekek, amikor egy eles kanyar jobbra (a szarnyak hegye majdnem surolja a fakat), majd vissza balra, es mar le is szalltunk. Mintha eltevesztettuk volna a kifutopalyat vagy 100 meterrel! Legutobb a mekongi hajos koccanasnal ijedtem meg ennyire…

Innen mar szinte olajozottan megy minden: 20 perces alkudozas a taxisokkal, hogy melyik kikotobe is akarunk menni, majd ott gyors jegyvetel a kovetkezo kompra. Minden gyors es olajozott, latszik, hogy kozel van Singapore! Fel ora mulva mar a kompon ulunk, ami elkepeszto sebesseggel ropit a singapore-i kikoto fele, egy gyors egynapos villamlatogatasra a vilag egyik bevasarloparadicsomaba.

Kocsoval meg nyomunk egy utolso vacsorat. Jol erezte magat velunk, az egy honap igyekezett nem gondolni arra, hogy egyszer vissza kell mennie dolgozni… A vacsi utan elbucsuzunk tole, majd a hazakuldendo cuccainkkal megtomott hatizsakja alatt roskadozva eltunik a metroaluljaroban. Ket nap mulva jon tole a mail, gond nelkul hazaerkezett, csak egy-ket kis faszobrocska peneszedett be az ut alatt.

Nincsenek megjegyzések: