"Azt hiszed, házat építettél, s pályád büszke ormairól elégedetten szemlélheted a világot? Nem tudod, hogy örökké vándor maradsz, s minden, amit csinálsz, az úton haladó vándor mozdulata? Örökké városok, házak, célok, életkorok és változások között haladsz... Tudjad ezt, mikor terveket szövögetsz. Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás. Nem helyzetekben élsz, hanem útközben."
(Márai Sándor)



visited 15 states (6.66%)
Create your own visited map of The World or try another Douwe Osinga project

november 25, 2006

Calcutta

Calcutta (Kolkota) a varakozasunk felett teljesitett. Bar a vilag segglyukanak titulaljak, eppen akkortajt kaphatott alvazmosast, mert nem volt olyan szornyu, mint vartuk, pedig minden rosszra el voltunk keszulve. Valoszinuleg a varos kevesbe mocskos negyedeiben jarhattunk, mert a szemet es a kosz nem voltak olyan mennyisegben, amit India mas varosaiban mar ne lathattunk volna.

A metrozas es a buszozas kifejezetten jopofa volt, a Hugli folyon ativelo hatalmas Howrah (Hóra) hid, ami a sydney-i Harbour Bridge utan a masodik legnagyobb ilyen szerkezet a vilagon, pedig egyenesen lenyugozo volt ejszaka kivilagitva! Mar csak azt nem ertjuk, miert volt szigoruan tilos fotozni, amikor a net is tele van a kepeivel! :)


foto: Don Alney

A [Howrah] pályaudvarról kilépve rögtön egy másik hatalmasság: a Hugli folyó hídja. A hidat 1943-ban építették, hosszas huzavona után, mert a folyami hajósók attól féltek, hogy ha pilléreket építenek a vízbe, akkor az megváltoztatja az áramlási viszonyokat. A Hugli folyó (ami tulajdonképpen a deltában szétnyíló Gangesz egyik ága) különösen szeszélyes ezen a szakaszon, folyton új homokzátonyokat épít, illetve régieket bont le, megnehezítve ezzel a hajózást. A mérnökök végül közbensõ pillérek nélkül, egyetlen 450 méter hosszú monumentális acélszerkezettel hidalták át a folyót, áthidalva ezzel a révkalauzok aggályait.
http://www.net.hu/interpen/lib/in/calcutta.html

Nincsenek megjegyzések: