"Azt hiszed, házat építettél, s pályád büszke ormairól elégedetten szemlélheted a világot? Nem tudod, hogy örökké vándor maradsz, s minden, amit csinálsz, az úton haladó vándor mozdulata? Örökké városok, házak, célok, életkorok és változások között haladsz... Tudjad ezt, mikor terveket szövögetsz. Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás. Nem helyzetekben élsz, hanem útközben."
(Márai Sándor)

visited 15 states (6.66%)
Create your own visited map of The World or try another Douwe Osinga project

november 02, 2006

Haladunk delre, Ajanta

November 1-en vegre elhagytuk Sanchit. Kemeny ket napos utazas kovetkezett eloszor Bhopalba a helyi busszal (2 ora), onnan masik helyi busszal Indore-ba (5 ora). Onnan alvobusszal akartunk tovabbmenni Jalgaonba. Valoszinuleg lett volna helyi busz is, de a sleeper pihentetobb, ezert vallaltuk be azt (az alvobuszok magankezben vannak, ezert dragabbak is - 7 ora). Viszont olyan szemtelenul magas arat mondtak az alvora, hogy inkabbb csak az uloreszt valasztottuk. Aztan meg cseszekedes a riksakkal, ami eloszor benne volt az arban, aztan csomagdijra(!) le akartak gombolni rolunk a viteldijat. Macskanak megerte a 10 perces veszekedes a riksassal a 10 rupiaert (kb. 50 Ft), nekunk nem... :) Itt ereztuk eloszor a lehuzast - le is leptunk volna rogton, de ez volt az egyetlen iroda, amirol tudtuk, hogy sleepert kinal.

Ezek a maganbuszok veszettul raznak, negyed orat aludtam az ejszaka. A tobbiek ugyesebbek voltak, de azert mindenki eleg lepukkanva szallt le a buszrol hajnali otkor Jalgaonban. Es akkor meg hatra volt egy nap!

Atriksaztunk a buszpalyaudvarra, es talaltunk is egy helyi buszt, ami reggel hatkor indult az ajantai barlangokhoz. Hamar meg is erkeztunk, az arusok meg epp csak nyitottak. Azert keritettek nekunk asztalt, szekeket. Reggeli, nemi tisztalkodas, es mar robogtunk is fel az elso busszal (es a dolgozokkal) fel kilenckor a barlangok bejaratahoz.

A folyokanyarulatban magasodo homokko sziklafalba harminc barlangot vajtak, mindegyiket Buddhanak szentelve. Az elsok i.e. 250-ben, az utolsok i.sz. 600-800 keszultek, ez utobbiakban a festmenyek meg eleg jo allapotban vannak. A legtobben nagy Buddha szobor van a bejarattal szemben a barlang melyen, oldalt imafulkek. Nehany inkabb templom jellegu, boltozatos, szentellyel. A kornyek, a folyovolgy is nagyon szep, az egesz joggal kapott vilagorokseg rangot.

Deluan 5-re egy masik helyi busszal megerkeztunk vegre Aurangabadba. Ugy ereztuk, hogy az elmult ket kemeny nap utan jar nekunk egy jobb szallas, ezert a Shreemaya Hotelbe vitettuk magunkat a riksassal. Mint utobb kiderult, jo valasztas volt. A szobakban szappan es torolkozo, olcso tetoteraszos etterem, atom jo kajaval (ugy latszik az olcso szallasok a kajan hozzak be a koltsegeiket), tarsasjatekok, vizipipa. Ja, es a check out idopont a becsekkolast koveto 24. ora! Ezt maximalisan ki is hasznaltuk, amikor masnap atlatogattunk az Ellora barlangokhoz.